Wat kunnen nerveuze beleggers in 2022 verwachten?

Wanneer Disney volgende week inkomsten rapporteert, zullen investeerders en analisten kijken naar Disney’s streaming abonneecijfers als een graadmeter voor groei.

Disney (NYSE: DIS) – De media- en pretparkgigant komt volgende week met kwartaalcijfers. Beleggers zullen zich richten op de groei van het aantal streamingabonnees van het bedrijf.

Terwijl de pandemie tegenwind veroorzaakte voor het bedrijf door parksluitingen, waardoor het parkbezoek afnam, zorgde het ook voor tegenwind die Disney+ kon gebruiken als streamingdienst omdat mensen binnen bleven.

De streamer is een enorm succes geweest voor Disney, overtreft alle prognoses jaren eerder dan gepland en wordt gelanceerd in slechts de helft van de landen waarvoor het bedoeld is. In het laatste kwartaal kreeg Disney een teleurstellende 2 miljoen abonnees, 83% meer dan het voorgaande kwartaal. Sinds het definitieve winstrapport is de aandelenkoers van Disney met meer dan 20% gedaald. De winstoproep van volgende week zal uitwijzen of de divisie op een plateau zit of terugkeert naar winstgevendheid. Beleggers zullen graag weten of dit is gebeurd.

Hoe luister ik naar de inkomstenoproep van Disney?

U kunt naar het gesprek luisteren of toegang krijgen tot het transcript.

Wat te verwachten van de inkomsten van Disney

Wall Street-analisten voorspellen dat Disney een winst van $ 0,61 per aandeel zal boeken op een omzet van $ 18,56 miljard, wat neerkomt op een stijging van 6.000% & 14,2% op jaarbasis (YoY). Vanwege het internationale jaarlijkse verloop van abonnementen en productievertragingen als gevolg van pandemieën, zag Disney+ de laagste groei van het aantal abonnees in het afgelopen kwartaal.

Het bedrijf verhoogt dit jaar zijn contentbudget met 8 miljard dollar tot 33 miljard dollar. Dit is een stijging van $ 8 miljard ten opzichte van 2021. Disney verwacht dat het tegen 2024 ongeveer 250 miljoen abonnees zal bereiken. Dit is ook wanneer de divisie verwacht winstgevend te zijn. De huidige telling is 118 miljoen. Het bedrijf heeft meer dan 50 landen vertegenwoordigd en is van plan om tegen het einde van deze zomer zijn bereik uit te breiden naar 42 andere landen.

Veel mensen zien de dienst als een aanvulling op hun bestaande Netflix- en Amazon Prime Video-abonnementen. Het biedt gezinsgerichte programmering. Disney is ook eigenaar van Hulu en ESPN+, met bijna 180 miljoen abonnees.

De prestaties van pretparken zullen ook nodig zijn, aangezien de sluitingen van de pandemie de cijfers van het afgelopen kwartaal hebben vertekend. Het zou interessant zijn om te zien of het bedrijf herstelt nu de beperkingen worden opgeheven.